Credit: NASAhttp://www.nasa.gov/vision/earth/features/bm_gallery_4.html
MAYA - A MÃE-TERRA
Maya é um princípio atribucional de Mim mesmo. Ela é meu princípio atribucional. Ela é minha força atribucional e ela é dDuratyaya. É bem difícil superar Maya, porém aquele que se abriga em Mim pode tão somente superar Maya, não existe outra alternativa. A pessoa terá que render-se diante do altar do Onipotente, não existe qualquer outra maneira de conquista Maya.
Este universo é uma criação de Maya. O que é Maya? Maya é o Princípio Operativo e praticamente não existe diferença entre Princ´pio Cognitivo e Princípio Operativo e Maya. Onde existe Princípio Cognitivo, existe Princípio Operativo, da mesma forma. Eles não podem se separar um do outro.
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Não podemos existir sem a existência do outro. Não podemos separar o reflexo da lua da própria lua. Similarmente, não podemos separar Maya do Princípio Cognitivo. Portanto, onde que o Princípio Operativo criou alguma coisa abstrata ou alguma coisa concreta, existe aquele particular Princípio Operativo funcionando dentro do escopo de alguma coisa criada que é denomina de Princípio Operativo ou Maya. Sendo assim, Maya é uma postura particular de Prakrti.
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Não podemos existir sem a existência do outro. Não podemos separar o reflexo da lua da própria lua. Similarmente, não podemos separar Maya do Princípio Cognitivo. Portanto, onde que o Princípio Operativo criou alguma coisa abstrata ou alguma coisa concreta, existe aquele particular Princípio Operativo funcionando dentro do escopo de alguma coisa criada que é denomina de Princípio Operativo ou Maya. Sendo assim, Maya é uma postura particular de Prakrti.
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Quando Maya cria alguma coisa, nós estamos diante do mundo observável. Este mundo, mais do transmutar em palavras o Princípio Oeprativo, é chamado de Ksara. Parece, então, que o Princípio Cognitivo se metamorfoseou em muitas diferentes entidades. Eu disse: “Parece que” em função do fato de que, na verdade, Purusa é uma entidade não-mutável, que não passa por qualquer metamorfose. Porém, devido a diferença, devido a certa onda vibracional do Princípio Operativo, parece que tantas coisas têm sido criadas. Na verdade, a diversidade desse mundo n ao é mais do que resultado de ondas funcionais diferentes emanadas a partir de uma postura particular do Princípio Cognitivo. Esta particular postura do Princípio Cognitivo é chamada de Consciência atributiva. Esta Consciência atributiva é chamada de Ksara e aqui nesta Consciência atributiva nós podemos ver muitas entidades devido à destreza da omniparida Maya. Portanto, nesse mundo observável, Prakrti, quer dizer, o Princípio Operativo, o Princípio Criativo, Maya e não o Princípio Cognitivo é o fator preponderante e que é o porquê nesse mundo observável Prakrti é também chamada de Maya, é também chamada de Pradnana. Pradnana significa importante. Neste mundo, Prakrti (Maya) é mais importante do que Purusa. Parece ser mais importante do que Purusa e isso é o porquê que nesse mundo observável, é chamada de Maya e também conhecida como Pradnana.
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Portanto, Mahamaya é um outro nome para Prakrti, a Força Criativa Suprema, atuando nesse universo. Temos que explorar o fato de que isso pode significar o mesmo que Mãe Terra ou um outro conceito mais elaborado que inclua a Mãe-Terra.
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Srii Srii Anandamurti - "The Stance of Salvation and How to Attain It", 9 December 1964 DMC, Salem
This Máyá is an attributional principle of Mine. She is my attributional principle. She is my attributional force and she is duratyayá. It is very difficult to surmount this Máyá but the one who has ensconced himself in Me only can surmount this Mayá, there is no alternative. One will have to surrender oneself before the altar of the Almighty, there is no other way to conquer Máyá. This universe is a Máyaic creation. What is Máyá? Máyá is the Operative Principle and practically there is no difference between Cognitive Principle and Máyá. Where there is Cognitive Principle there is Operative Principle also. They cannot be separated from one another.
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One cannot exist without the existence of the other. One cannot separate the moonlight from the moon; similarly, one cannot separate Máyá from the Cognitive Principle. Now, where the Operative Principle has created something abstract or something concrete there that particular Operative Principle working within the scope of something created is called Creative Principle or Máyá. So Máyá is a particular stance of Prakrti.
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When this Máyá creates something we get this observable world. This world, rather this worldly transmutation of the Cognitive Principle, is called “Kśara”. It appears that the Cognitive Principle has been metamorphosed into so many entities. I said, “It appears that” because actually Puruśa is an intransmutable entity. It undergoes no metamorphosis, but due to difference, due to certain vibrational wave of the Operative Principle it appears that so many things have been created. Actually the diversity of this world is nothing but the results of different functional waves emanating from a particular stance of the Cognitive Principle. This particular stance of the Cognitive Principle is called attributed Consciousness. This attributed Consciousness is called Kśara and here in this attributed Consciousness we see so many entities due to the dexterity of that omniparous Mayá. So in this observable world, Prakrti i.e., the Operative Principle, Creative Principle, Máyá and not the Cognitive Principle is the preponderate factor and that is why in this observable world Prakrti is also called Máyá, is also called Pradháńa. Pradháńa means important. In this world Prakrti (Máyá) is more important than Puruśa. It appears to be more important than Puruśa, that is why in this observable world, she is called Mayá, she is also known as Pradháńa.
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So, Mahamaya is another name for Prakrti, "Supreme Creative Force", acting in this universe. We'll have to explore if this is the same as "Mother Earth" or a more expanded concept that includes "Mother Earth".
http://am-bhagavatadharma.com/…/THE-STANCE-OF-SALVATION-HOW…
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One cannot exist without the existence of the other. One cannot separate the moonlight from the moon; similarly, one cannot separate Máyá from the Cognitive Principle. Now, where the Operative Principle has created something abstract or something concrete there that particular Operative Principle working within the scope of something created is called Creative Principle or Máyá. So Máyá is a particular stance of Prakrti.
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When this Máyá creates something we get this observable world. This world, rather this worldly transmutation of the Cognitive Principle, is called “Kśara”. It appears that the Cognitive Principle has been metamorphosed into so many entities. I said, “It appears that” because actually Puruśa is an intransmutable entity. It undergoes no metamorphosis, but due to difference, due to certain vibrational wave of the Operative Principle it appears that so many things have been created. Actually the diversity of this world is nothing but the results of different functional waves emanating from a particular stance of the Cognitive Principle. This particular stance of the Cognitive Principle is called attributed Consciousness. This attributed Consciousness is called Kśara and here in this attributed Consciousness we see so many entities due to the dexterity of that omniparous Mayá. So in this observable world, Prakrti i.e., the Operative Principle, Creative Principle, Máyá and not the Cognitive Principle is the preponderate factor and that is why in this observable world Prakrti is also called Máyá, is also called Pradháńa. Pradháńa means important. In this world Prakrti (Máyá) is more important than Puruśa. It appears to be more important than Puruśa, that is why in this observable world, she is called Mayá, she is also known as Pradháńa.
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So, Mahamaya is another name for Prakrti, "Supreme Creative Force", acting in this universe. We'll have to explore if this is the same as "Mother Earth" or a more expanded concept that includes "Mother Earth".
http://am-bhagavatadharma.com/…/THE-STANCE-OF-SALVATION-HOW…
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